În Buftea se montează noi limitatoare de viteză, în zonele unde – conform constatărilor făcute de factorii de specialitate, coroborat cu cererile și sesizările cetățenilor – este nevoie de așa ceva. Limitatoarele sunt conforme cu normele europene și sunt prietenoase cu autovehiculul dumneavoastră. Totuși, este recomandată traversarea lor cu o viteză maximă cuprinsă în intervalul 20-30 km/h.
Pentru nostalgicii Epocii Vijeliei de (H)aur, vă reamintim monstruozitățile create de fostul primar, cu ajutorul firmelor de casă, specializate în căpușarea banului public. Aceste „limitatoare” de tristă amintire au generat o sumedenie de vizite pe la auto-service, pivoți rupți, bucși uzate, amortizoare leșinate etc. Și multe invocări divine, ale diferitelor sanctități, urări de „bine”, trimiteri către firgiderul lui Neluțu etc. Alt rol nu au avut. Doar că unii băieți deștepți au făcut de o ciorbă.
În planul trei, avem fantasmagoriile lui Tobă, cel care propune – nici mai mult, nici mai puțin- limitatoare de viteză denivelate! E un fel de reinterpretare a „polițiștilor morți” de pe vremea lui Neluțu (pe care Tobiță i-a criticat vehement la acea dată), semn că unicul consilier local independent cu zero contribuții la bunăstarea cetățeanului din Buftea, are acum mari afinități cu fostul primar de tristă amintire.
Nu o să stau să îi explic șaormarului ce e varza și de ce nu se pune în motorul mașinii, că oricum nu pricepe. Nici nu poate, nici nu vrea!
O să explic, pe scurt, pentru cei care înțeleg minime noțiuni d3e fizică și de mecanică, faptul că aceste denivelări pronunțate, propuse de Tobă, sunt niște pericole publice. Imaginați-vă o mașină care vine cu 60 km/h și nu observă la timp denivelarea:
- Dacă trece cu viteză, denivelarea va funcționa ca o rampă de lansare și autovehiculul va pierde aderența, existând riscul să ia din zbor orice se află pe trecerea de pietoni, căci, nu-i așa, nu poți frâna cu roțile fără aderență pe asfalt!
- Același autovehicul, cu aceeași viteză, observă târziu denivelarea și frânează în buza monstruozității. Se va petrece același fenomen, cu diferența că puntea față a mașinii va avea grav de suferit, fiind efectiv izbită de denivelare. Fânarea va fi – de asemenea- ineficientă, puntea față pierzând aderența, după ce mașina se va fi catapultat, diferența fiind că pietonii aflați pe trecere vor fi acroșați și târâți de mașina incapabilă să frâneze, în loc să fie luați „din zbor”.
- Dacă adăugăm logistica, prețul de construcție, fără să luăm în calcul eventualele daune materiale și nu numai, ajungem la concluzia că actualele limitatoare de viteză sunt exact ceea ce este necesar.
- Din nou, Tobiță aude culori și vede sunete minunate. O fi de la iarbă? Că ambrozia nu a apărut încă! Votați-l în continuare, merită fiecare leuț pe care nu-l încasează deoarece știm noi cum se numesc ăștia cu idei…
Comentarii recente