Cum și când se oprește apa potabilă la bloc

Există fel de fel de idei care se propagă, se rotesc și se izbesc de pereții cavităților craniene ale diferitelor entități din oraș, rezultând la fel de multe, dacă nu și mai multe judecăți de valoare. Atât de valoroase încât nu pot achita o amărâtă de factură reprezentând consumul de apă rece al unui apartament.

bloc 27

Așadar, iată două întrebări însoțite de răspunsurile aferente, numai bune pentru elucidarea misterului.

Are dreptul RAJA Constanța să oprească furnizarea apei potabile (apa rece) de la unul sau mai multe blocuri? Sau măcar a unei întregi scări de bloc?

RĂSPUNS: DA!

În contractul de furnizare sunt stipulate condițiile de penalizare, de notificare, de reziliere a contractului, de sistare a furnizării de apă poatabilă. Eșalonarea plății restanțelor și penalizărilor se poate face la cererea asociației ca și beneficiar.

 

În caz de neplată a facturii de apă nu i se pune în vedere asociației de proprietari că i se va opri apa rece și nu se ajunge măcar la o soluție de eșalonare a plății datoriei?

RĂSPUNS: Ba se și somează și se poate negocia și eșalonare a restanțelor.

Dar furnizorul trebuie sa aibă și cu cine discuta…..

O fi avut cu cine?

 

ÎN CONCLUZIE:

Problema este fals îndreptată împotriva furnizorului de apă. Ca să vă direcționati necazul acolo unde este sursa lui, analizați de fapt în ce fel de sistem locuiți și cine se face cu adevărat vinovat de situația creată.

Trăiți într-un bloc de locuințe, sistem creat pe vremea când toată lumea (sau aproape) își putea plăti cota lunară la întreținere, sistem cu o infrastructură de bază comună din care fiecare proprietar își ia apa, gazul, căldura necesare.

Pentru acest consum trebuie să plătească. Este o simplă relație comercială între furnizor și beneficiar – furnizor și asociația de proprietari. Legea 230/2007 și HG 1588/2007 reglementează felul în care asociațiile iși administrează proprietatea comună, inclusiv cum primește factura de la furnizori, o împarte între proprietarii-consumatori, o încasează, dar și cum trebuie să procedeze atunci cand nu poate strânge acești bani.

Atunci când accepți să locuiești într-un asemenea sistem trebuie să te aștepți să ți se întâmple și necazuri cășunate de alții. Și totuși…… ca să nu se întâmple sistarea apei, asociația trebuie să-și ia niște măsuri de precauție strict necesare:

– să nu scape din ochi restanțierii, să-i someze, să-i cheme în instanță atunci când sumele restante sunt încă mici și mai ușor de plătit, pentru cei cu sume mai mari să ceară judecătorului să hotărască deconectarea individuală de la conducta comună

– să-și constituie un fond de rulment asigurator pentru cazurile de sume restante masive

– să aibă un contact permanent cu furnizorul la care se știe dator, să facă eșalonari de plată a restanței.

Drepturile dumneavoastră de consumator bun-platnic vi se încalcă, nu pentru că furnizorul este rău-intenționat, ci pentru că dumneavoastră și altii ca dumneavoastră, de fapt toți locatarii din blocuri, sunt captivi ai unui sistem comun de locuire și putți scăpa din acest clenci, nu prin izolare, creând robineți direct către furnizor, ci mai ales prin eficientizarea vieții în asociație, prin implicare adevarată și fermă a tuturor proprietarilor care vor să locuiască în condiții decente.

Nu puteți să cereți furnizorului să vă respecte niște drepturi, atâta timp cât nu-i plătiți serviciile sau i le plătiți insuficient, iar în asociații este o delăsare condamnabilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.