Finalul de lună iunie a adus cu sine o premieră care a avut loc la Centrul Cultural din Buftea.
Sub îndrumarea regizorului-scenaristului-actorului-compozitorului Salex Iatma, copiii îndrumați de el, în cadrul Atelierului de teatru din Centrul Cultural Buftea, au prezentat piesa „De cealaltă parte a zidului”, o interpretare modernă a unor probleme moderne, cu care se confruntă copiii din ziua de astăzi.
Piesa, care a inclus mai multe elemente bazate pe jocuri de lumini și umbre, completate cu muzica originala a lui Salex Iatma, are valențe science-fiction care stau la baza interpretării unor probleme actuale: dependența de tehnologie a copiilor a căror relație cu părinții este supusă zăgazului epocii moderne, în care necesitatea luptei pentru supraviețuire și a asigurării unui trai decent îi transformă pe părinți în niște străini interconectați cu proprii lor copii prin intermediul unor programe de calculator. Chiar dacă piesa a avut câteva elemente umoristice, pe deplin gustate de publicul prezent la premieră, în esență, atât subiectul, cât și mesajul pe care-l transmite este unul trist. Copiii care încearcă să rupă barierele unei realități care se confundă cu realitatea virtuală, controlul excesiv al emoțiilor survenite într-o societate postmodernistă către care pare că ne îndreptăm implacabil, lipsa aproape totală a părinților (de fapt în întreaga piesă nu apare niciun părinte, în afara mamei interpretului principal, prin prisma unei iluzorii convorbiri telefonice), controlul rece și impersonal al trăirilor unor adolescenți care se află la vârsta experimentelor ce se petrec la granița dintre copilărie și pubertate, testarea limitelor sub controlul strict al unor mașinării impersonale, ascunse sub chipuri umane, toate sunt surprinse cu măiestrie în cea de a treia piesă a trupei de teatru Bastion.
Această a treia piesă va face parte din repertoriul permanent al trupei, alături de celelalte două, deja puse în scenă. Cu toate trei, trupa va întreprinde câteva turnee la începutul acestei toamne, deoarece munca depusă de tinerii actori, dar și de îndrumătorii lor, trebuie să se facă cunoscută, nefiind una care se poate încadra în granițele cotidianului vremurilor pe care le parcurgem astăzi.
Comentarii recente