Află cât vei plăti pentru noul RCA!
Iată lista completă a tarifelor RCA, așa cum a publicat-o Guvernul. Acest Guvern Cioloș care în loc să intervină pentru ca tarifele să scadă, așa cum au cerut atât transportatorii, cât și majoritatea șoferilor, a reușit contraperformanța de a mări plafoanele maxime. Un Guvern unic, dedicat poporului și pus e fapte mari. Cum să nu îi vrei cel puțin pentru încă patru ani?!
Tarifele de primă maxime se stabilesc pentru clasa de bonus/malus B0. Societățile de asigurare care practică RCA vor aplica, pe o perioadă de 6 luni, tarifele de primă notificate anterior datei de intrare în vigoare a prezentei hotărâri, fără însă a depăși tarifele de primă maxime prevăzute în Anexa Hotărârii de Guvern.
Și cum în România, plafon maxim înseamnă plafon normal, căci mai mult ca sigur, toți jucătorii de pe piața RCA vor gravita în jurul valorilor maxime, +/- un hai să zicem un optimist 5%, cam astea vor fi prețurile.
Potrivit specialiştilor, chiar dacă tarifele fixate sunt considerate maxime, este de aşteptat ca toţi asigurătorii de pe piaţă să vândă poliţele doar la preţul maxim, pentru a reduce pierderile cauzate de îngheţarea preţurilor.
Teoretic, tarifele ar trebui să fie mai mari pentru şoferii cu daune şi mai mici pentru cei fără daune, prevede proiectul.
De ce spunem că s-au mărit? Simplu: pentru o mașină de până la 2000 cmc, înainte plăteam în jur de 700 lei anual, acum tariful este de 922 lei. Aceeași mașină, aceeași categorie de vârstă. Nici cei cu motoare mai mici nu au fost scutiți de „bunăvoința” sau de ce nu „clarviziunea” guvernului de tehnocrați. Pentru un motor de 1000 cmc, proprietarul cu vârstă până în 50 de ani, plătea 430 lei. Conform „calculelor” Guvernului Cioloș, de acum va trebui să plătească 624! Boierie!
Un alt aspect interesant este că tarifele primei categorii auto, adică de până la 1200 cmc, sunt MAI MARI decât cele ale categoriei următoare, 1201-1400 cmc. Luați de vă minunați singuri!